Sömn

Läste en artikel om sömn....
för att få veta hur mycket sömn man behöver måste man helt enkelt testa
enligt artiklen skulle man börja med att sova 5,5 timme några nätter för att sedan öka med en halvitmme efter vart 3de natt.
För att sedan jämföra när man va som piggast...

Vi har gjort en egen version av testet;
5,5 timmar lät alldles för lite.
Vi börjar med 6 timmar och ska denna veckan sova mellan 24.00-06.00
Så idag gick vi upp klockan 6, inget nytt för Martin han går alltid upp då och begav sig till jobbet.
Jag därimot börjar inte förens kl 12 så har ätit en lång frukost, promenarat en timme, har en köttfärslimpa i ugnen och förberett en picknick som ska ske sen tillsamns med mitt "stöttekontaktbarn"
Och klockan är bara 9, kommr få mycket uträttat idag känner jag =)

Så  nu är planen att vi ska lyckas få ca 6 timmars sömn var natt.
I vanliga fall sover vi mellan 5-9 timmar per natt och
jag tror lite på att regeldundenheten kan få än att vara lite piggare, får väl se =)



Dagens miljötips- Diska smart, fyll maskinen innan du kör den. Använ ekonomiprogrammet och att hoppa över torkprogrammet.

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Kul test, men jag skulle aldrig orka göra det...

2009-04-27 @ 16:28:00
URL: http://www.metrobloggen.se/marysaintmary
Postat av: Carro

Jag läste om en person som bara sov 3 timmar per natt, uppdelat på 15 minuters intervaller. För han ville få ut så mkt som möjligt av dagen. Men kul att vara vaken mitt i natten när alla andra sover.

Näe tacka vet jag SÖMN :)

Speciellt om man är bakfull :D

2009-04-27 @ 19:46:48
URL: http://caroline-pettersson.blogspot.com
Postat av: Carro

Oj, inte per natt, per dag ska det vara. Stupid me!

2009-04-27 @ 19:47:33
URL: http://caroline-pettersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0