Nåt nytt, nått gott, nåt kul

Nu har jag träffat alla mina nya klasser.
5an. 6an och den klassen jag var mest nervös över att träffa,
De som gått över till att vara äldst på skolan
De  som kom tillbaka efter sommaren med smink och stora smycken
Nämligen 7de klassen
Det handlar om att bli accepterad

Jag har insett att jag borde kunna stava på norska før att hjælpa en dyslektiker
Det handlar om att kunna gøra ett bra jobb

Jag har också insett att det kommer ta lång dit innan jag lært mig øver 70 namn och att det kommer ta tid innan jag ordentligt kommer in i mitt jobb, innan jag har lært mig vilka som har behov av vad før hjælp
Det handlar om att veta var jag behøver finnas



Har vart mycket i huvudet, långa dagar på jobbet,  støttekontaktsuppdrag och hæng i møbelaffærer
Så kom æntligen helgen
Så kom Anna från London,
London som snart kommer bytas ut till Kalmar
Så kom Carro från Uppsala,
æntligen sågs vi igen

Idag ær det Lørdag,
gårdagen bestod av spel och allt før mycket mat,
idag blir det stan, fika och nytt hårspray
ikvæll fest, musik och en tur in till Oslo

Nuuu ska ja njuta av att få ligga i sængen utan att behøva gå upp.




Kommentarer
Postat av: Annsso

Spännande med nytt jobb =) Det klarar du. Lycka till :) Kram/Ann-Sofie

2009-08-22 @ 10:38:30
URL: http://annsso.blogg.se/
Postat av: MarySaintMary

Jag tyckte inte att det var så svårt att bli accepterad som lärare på högstadiet (när jag själv fick ha mitt eget ämne, det är ju milsvid skillnad från att vara vikarie!) Det gäller bara att vara sig själv och försöka att inte överdriva eller stressa upp sig för mycket. Och såklart att ta eleverna på allvar! Att smöra lite för dem i början skadar inte heller :) Lycka till!

2009-08-22 @ 16:10:02
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0