En natt i diket

Jag  måste få dela med mej om en händelse jag va med om för några veckor sedan......

Det var en lördagskväll som började hemma hos oss med en trevlig förfest.
Sen va vi några stycken som gick ut i Lilleström (1 mil härifrån), timmarna gick och det va dags att åka hem....

Jag,Martin,C1 och Anna skulle hem till mej och sova,  Alla vill såklart fortast möjigt hem och vi tog "svarttaxi"
Vi kör iväg och efter en stund frågar nån
-Vart e vi?
-Äh vi kör väl småvägarna svarar jag, så babblar alla vidare
Efter en stund frågar nån igen
-Men allvar vart e vi?
Å då vaknar alla titll ifrån sitt brysiginte,fyllekoma... vi börjar fråga chaffisen men han svarar inte. Alla selnar till och känner att detta inte är bra
-Stanna bilen!!!!!!!!!!! skriker alla,  de gör han utan protest, vi slänger oss ut, utan att det blir tal om några pengar eller nåt,, Bilen kör iväg,,,,

Så vaknar vi alla till och inser att vi inte har en aning om vart vi är, det vi ser är snö, 3 hus och massa skog,
Det vi också kommit fram till i efterhand är att  alla fått i sg alldles för mycke alkohol, så det är inte så att vi pratar om hur vi ska lösa situationen utan alla gör sitt...
Martin och jag knackar på husen, en  dam öppnar för martin och ber honom dra åt hevete.... Anna läser på postlåor och skriker sen  att C1 börjart "gå hem"
Vi springer ifatt henne och då faller  jag ner för en slänt
De andra ska rädda mej, men de faller också.... Martin glider ner lite extra och fastnar i ett staket.
Vi andra igger i en hög,  ett dike, mitt i natten, ingen  vet vart vi är

Känslan av att ligga där är en kännsla mellan asgarv och hopplöshet.
Tillslut kravlar vi oss iallafall upp. Plogbilen kommer, 2 gånger, utan att stanna¨
Sen kommer tack och lov en taxi, riktig taxi som släppt några andra fyllon, han kör hem oss.

Pjhu, kom hem och lagade tacos för att fira vår överlevnad


Åk aldrig svarttaxi


Kommentarer
Postat av: gabriella

vilken kväll :D

Tur att ni kom hem tillslut!



:)

2009-02-19 @ 10:34:25
Postat av: carro

haha skrattade när du berättade det, och skrattar minst lika mycket nu :D

2009-02-19 @ 18:40:23
URL: http://beentebent.blogspot.com
Postat av: Elin

oj, en händelserik kväll måste det vart!:)sikken tur att ni kom hem tillslut iaf!

2009-02-19 @ 20:17:54
URL: http://www.delicious.ziimi.com
Postat av: C1

En dag jag aldrig kommer att glömma!! Haha!

2009-02-21 @ 14:20:05
URL: http://www.caroline-pettersson.blogspot.com
Postat av: Anna

Hahaha! Minnena væcks till liv! Fy fan vad roligt!!



Martin - "Jag sitter fast" ... Hahahaha!

2009-02-23 @ 10:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0