Roadtrip-Bergen


Somnade i bilen trotts alla känslor som fanns i kroppen.. Några timmar senare vaknar jag och är övertygad om att det är morgon men upptäcker snart att klockan bara är fyra, ligger och prata med Martin som säger till mej hålla tyst och räkna till 100,  lyckas somna om och vaknar igen vid halv 8a. Benen värker eftersom att de legat  i z ställning hela natten....men jag känner glädje över att natten är över.

Vi åker in till Bergen och intar ett köpceneter för att tröstshoppa, äta och glömma regnet för en stund..

Och där, äntligen, då vänder det... varenda klädesplagg jag provar sitter perfekt, jag gör massa fynd, hittar till och med de tvättmedelsburkar som jag sökt efter i månader.
Ett par timmar senare och mycket nöjd går jag där ifrån med ett par byxor, en gosig tröja, en söt klänning, en väska, ett par vita party skor, ett par fulsnygga iillgula skor och två böcker,


Martin mår bättre men inte bra så framåt eftermiddagen tar vi in på ett vandrarhem, får ett litet rum med egen varanda, medans regnet öser ner så myser vi med varm choklad, spelar spel, lyxar till det med internet, kollar på film, småpratar, läser. äter go mat och dricker semesteröl


Bild tagen från varandan


 


Dagen efter vaknar vi utvilade efter att fått sova i en riktig säng, Martin börjar komma i form och vi är redo för en dag i Bergen...



Åkte Flöibanan
En 7 minuter lång tågresa i ett specialbygt tåg,
Slutstationen är Bergens utsiktsplats

Tak och väggar är byggt i glas och fast än att vi hela tiden åker i en brant uppförsbacke så står vi rakt,
tåget är byggt efter lutningen

Efter att kolla utsikten gick vi i hamnen, åt pizzabuffe, besökte fiskmarknade och Martin klippte sig 
Vi avslutade med att spendera ännu lite pengar i Bergens butikker, blev nya träningskläder till mej och nya skor till Martn

När vi kände oss nöjda på började vi en nybilresa, denna gången mot Bö

Missa inte den spännande fortsättningen
Ute inom kort

//Coccoline


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

coolt tåg!

2009-07-27 @ 22:10:47
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0