Vardag

Så var vardagen ikapp
Martin arbetar dagtid och många lördagar
Jag går alltid upp senare än honom och jobbar ofta till sena kvällen
Har vi tur så ses vi över en kvällsmacka när jag kommer hem innan vi somnar efter en lång dag
Martin jobbar över
Jag dubbeljobbar
Sen har vi ett hem och lite fordon som ska underhållas
och framför allt en blogg som ska uppdateras =)

Ändå trivs jag väldigt bra, jag älskar flexibiliteten med mina jobb.
Att få en sovmorgon mitt i veckan
Omväxlingen mellan de olika jobben
Erfarenheten jag får
Att kunna va ute  i förmiddagssolen
Och lönen som trillar in fem gånger i månaden ,många bäckar små eller vad man säger =)

Jag älskar sättet Martin och jag tar vara på tiden då vi väl ses
Vi värdesätter studerna då vi bara kan vara hemma och mysa eller få en heldag tillsamans.

Våra liv handlar ganska mycke om jobb nu
och igentligen så ska väl inte livet vara att jobba.
Men nu är det 10 månader kvar,
sen planerar vi att åka iväg
långt och länge
förbruka pengar, se världen, vara lediga och få massa tid tillsamans.

Dessutom trivs bägge 2 väldigt bra med sina jobb nu
och på helgerna lyxar vi ibland till det med helledigt.
Då finns tid båda till oss själva och vänner...
Mmm, lediga helger får det nog bli mer av!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha snowroller är typ den roligaste, det är när dom åker till alperna på skidresa:D

2009-03-04 @ 20:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0