Sagan om den fantastiska resan till Ullared

Fredag eftermiddag lämnade vi äntligen Norgeland, efter endel köande var vi äntligen på väg. Första pausen blev en toapaus ett par mil utanför oslo. Sen höll vi oss ända tills vi kommit in i Sverige med att mätta våra hungriga magar


Kl 22.30 rullade vi in på campingen och fann våran husvagn, efter att vart väldigt nära på att kliva in i en som inte var våran. 5 tjejer i en husvagn för 4a gick faktiskt väldigt bra även om jag var lite rädd att folk skulle kliva på mej på natten.

kl 05.30 morgonen efter ringde klockan. Kl 06.45 stod vi i kö, redo att invadera Gekås


Förväntningarna var höga, 3 av tjejerna hade inte vart där innan/inte vart där på många år och eftersom att jag älskar stället förväntade de sig en hel del

Och faktiskt så blev det väldigt nöjda, jag hörde meningar som;
"Herregud, man kan ju shoppa tills man dör"
"Jag har slutat kolla på priserna, jag bara tar"
"Jag känner mig helt lycklig"

Sen bar det av mot Falkenberg för att handla på systemet och äta,
där tog vi också ett enhälligt beslut om att vi skulle in på Gekås en gång till  för att inhandla allt vi glömt,
Sen mös vi i husvagnen, grillade, spelade spel, drack vin och åt allt för mycket godis


Ända till kl 23 höll vi oss vakna =)
Man blir slitet av tidiga mornar i kombination med stor affär med massa folk
Så var det söndag och vi tog sovmorgon till kl 8.30.
Städade husvagnen
Sen besökte vi varenda småbutikk och kom ut med minst en kasse var från varje affär
Trängde in oss i bilen som blvit väligt fullproppad av saker
Körde hemmåt, när vi ara har nån timme kvar möts vi av en lång köööö som tar 2.5 timme att kmma bort ifrån,
lite tråkigt
men "nu fick vi ju umgås ett par timmar till, kooosligt" som Vickan sa=)


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

hahaha, men "Jag har slutat kolla på priserna, jag bara tar", är det verkligen något positivt? :S

2009-05-11 @ 19:51:08
URL: http://www.metrobloggen.se/marysaintmary
Postat av: Madde

Ja, helt underbar resa! Tur att veckorna går snabbt nu och att man har endel att se fram emot! =)

2009-05-12 @ 10:29:34
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: jag, coccoline

haha jaa det betyder att det är så billigt att man inte es behöver bry sig om att kolla på prislappen = possetivt!! ;)

2009-05-12 @ 15:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0