Ett år i Lindeberg

Vi är nu i September månad och det betyder att vi bort här ett år,
Tänk er, samma lägenhet 1 år!!

Jag flyttade hemifrån när jag va 17.......
*Då bodde jag 2 skolterminer i Jönköping med min kära Lisa
I en 1,5 som vi hann med att göra mycket kul i...
*Sen bar det av till Helsingborg för att läsa sista året på gymnasiet.
Jag flyttade ihop med en tjej som heter Sanna, vi kände inte varann utan fick kontakt genom rektorn.De ända 2 utbörlingarna i klassen visade sig sen. Vi bodde i en skabbig vindslägenhet,
1 termin stod vi ut
*Sen flyttade vi till varsin pytteliten 1a. Där bodde vi nästkommande termin
*Så var det dags att flytta tillbaka till Småland efter att studenten var tagen. Blev en sommar utan eget hem, mellanlandade hos Martin, min familj och kompisar. Sen bar det av till Nässjö där martin och jag skaffade oss en 2a och beslöt oss för att testa sambolivet
Det blev ca 10 månader där, sen var det dags att fara vidare...
*Finspång nästa, kom in på skola där. Martin lyckades få jobb så vi flyttade dit.
Nästan ett år, sen ville ja göra nåt nytt. Sökte mig till Oslo
*Fick jobb som Au pair, bodde i en mysig 4a våningsvilla uppe vid Holmenkollen. Lite över ett halvår, sen va ja trött på barnpassandet och att dega runt.
*Flyttade ihop med C1 som jag då inte kände så jättebra... men efter 3 månader i kollektiv kände vi varann desto bättre. Bodde med 12 andra svenskar centralt i oslo. Att vi inte blev långvariga där var meningen och tur... höll på att bli smått galna på all disk, skit och stök!
*Sen fick jag tillslut min Martin till att ge Oslo en chans, vi flyttade inte i en liten källarlägenhet i utkanten av oslo... En lägenhet vi tog i panik pga att vi behöve ett snabbt boende... med dusch i köket och spindlar i fönstrerna var det en tidsfråga innan vi skulle flytta igen.Men tog runt ett halvår innan vi kom oss därifrån
*Fick tag i en ny fin fräsch lägenhet i Lindeberg, 3 mil från Oslo. Och här sitter jag nu, har haft ett bra år här. Meeen så kändes det tillslut som att vi bor för långt bort från civilisationen, att det är vi nåt annat vi vill ha
*Så slog vi till, en lägenhet i Lilleström fick det blir. 11 min med tåg till Oslo, En mil till mitt jobb och martin har inte mycke längre till sitt. Det går nattbussar och det finnsaffärer runt hörnet

Lilleström nästa,
jag tror det blir bra det.
Dags att skaffa sig ett hem som känns som hemma
På riktigt...


Kommentarer
Postat av: gabriella

sv: kusin jonas var med :) Många ställen du har hunnit med att bo på!



Puss sister

2009-09-16 @ 18:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0