killen på macken

Jag har fått en ny vän
Den här historien startar några helger tillbaka.....

Martin hade vart och hämtat mej efter att jag haft en partykväll ute.
Jag var en aning glad, pratsam och blöt (badat) när han hämtade mej
Men mest så var jag hungrig
Vi stannade på den lilla öde macken som ligger i närheten av där vi bor

Ut svulten dundrade jag in och beställde en stor pommes
-Det har vi inte
-Då tar jag MOS!
-Det har vi inte heller

De visade sig att just denna tiden på dygnet så sålde de inte pommes eller mos pga bulbakning. Jag blev djupt besviken och undrade om detta verkligen gick ann. Efter lite, eller ganska mycket tjöt me mack-killen kom ja ut med en pizza

2 helger senare
Historien upprepade sig....
Hungrig och pratglad kommer ja in på macken,klockan är runt 4a på natten
Samma kille jobbar
-Åh ge mig pommes
-Nej det har vi inte....
Denna gånger skäller ja ite på mackkillen. Hur kan han göra såhär mot mig igen?!?
När jag står där och skäller så känner ja lukten av...mmm NYBAKTA BULLAR
-Kan du kanske bjuda på en bulle?? Ber jag snällt efter att jag handlat upp närmare en 3 rätters meny av honom.
Han svarar blankt nej
Men jag ger mig inte i första taget och tillslut så frågar han
-Vill du ha med russin eller choklad
Nöjd går jag därifrån med en varm bulle i handen

2 helger senare(igår)
Martin hämtade mig och jag var än en gång HUNGRIG!
Denna gången stannade vi på varenda mack på hemvägen, inte en enda säljer pommes denna tiden?!?
Så va vi nästan hemma och vi närmade oss den macken ja brukar besöka, ja saknade min mack-kille och fick martin till att stanna....
Och där... genom fönstret så såg jag honom, min mack-kille
Jag sprang in, han bev glad över att se mig igen. Det är jag säker på
-Nästa gång jag jobbar, alltså om 2 helger. Då ska lägga undan en stor portion pommes till dej!
Lycklig så handlade ja lite mat och frågade sedan, har du en bulle att bjuda på?
-Jajjemänn, längst upp till vänster i hyllan där!

Å min alldles egna mack-kille


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

hahaha, ååh! kan se dig framför mig, full och argumenterandes om bullen :)

2009-09-06 @ 22:03:15
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: andré

ja tror ja dör av skratt...

2009-09-07 @ 16:55:25
Postat av: bellis

haha

2009-09-07 @ 18:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0