Från orkeslös till energiful

I Torsdags var jag less, nervös, sur och trött.... tyvärr kunde jag inte skylla på pms...
Tänkte massa på det nya jobbet, det käns inte rätt. Tänkte massa på nästa vecka då jag inte har nåt jobb pga att han jag jobbar hos ska bort. Låg halva natten och tänkte "undrar om man ska våga sluta jobbet redan nu, vågar jag säga upp mig" Sen låg jag och tänkte på hur synd det vad om mig...

Så kom Fredagen, 05.30 ringde klockan. Cyklade nervöst till jobbet med små regndroppar piskande mot ansiktet "är mamman i huset vaken måste jag säga det idag, att ja inte vill jobba kvar."...och jag klarade det, jag sa som det va, att jag inte trivdes med arbetstiden och att min rygg inte kommer klara alla dessa luft. Kändes som 1 ton sten lossnade från mina axlar. Lättad cyklade jag hemmåt. tog en till tur till gymmet, när jag låg utmatad på träningsmattan och försökte hitta min egen andning tänkte jag samtidigt, "Hoppas nu de ringt från gamla jobbet och ger mig jobb nästa vecka", fann fram bilen och såg de missade samtalet, ringde upp direkt och de behövde mig nästa vecka på skolan. Ska ta hand om en student som ska lära sig lite om ett av "specialbarnen" jag jobbat med.

Fick plötsigt massa energi och kände mig nöjd


Kommentarer
Postat av: Martin

Jag är stolt och blir glad när jag ser dig stolt...

2010-08-21 @ 15:01:31
Postat av: MarySaintMary

Skönt!

2010-08-21 @ 15:41:54
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Så flink du er! Leit at du ikke trivdes i nye jobben, men bra du har mot nok til å si fra! :-) Der har jeg alltid vært for dårlig, så jeg gir stor respekt til de som klarer det! Bare si fra om jeg skal spandere en kopp kaffe og en is på deg i Lillestrøm en dag som trøst om du blir lei deg igjen :-) Stooooor Klem

2010-08-21 @ 19:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0