Haiti

Jag sitter här och längtar till morgondagen,
har betalt flera tusen för flygbiljetten till Thailand.
Mitt mål är semester, slösa pengar, svettas och få ännu ett minne för livet

Någon annanstans har någon just förlorat sin familj, sitt hem, sin framtid

Det berör mig (såklart!!) men ändå inte.
Jag kan inte riktigt förställa mig det,
kan inte få in sånnahändelse som en verklig sak i huvudet

Jag ser bilder på tven och försöker inse, men det är så svårt.
Vi lever här med våra vardagsproblem.

Jag har också vart med om jobbiga saker, men ändå gör jag det...
Klagar över småsaker

Idag klagade jag på kylan och på söndag kommer jag klaga på värmen
Jag borde skämmas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0